Aurolacii și poveștile lor de succes

Așa cum în lume există fel de fel de aparate de ras, așa și în presă există fel de fel de articole. În mass-media autohtone, în special în publicațiile autointitulate, în mod fraudulos, presă de business, poveștile de succes au un loc aparte. N-ar fi nimic rău în asta dacă ele ar reprezenta o mică parte. Știm cu toții că “trebuie” să-l faci pe sărman să viseze, să-i dai speranțe, să-i înfățișezi lumea ca pe un mare loc unde totul este posibil, dar aurolacii de la Business Magazin au depășit măsura. Nu-i numesc aurolaci ca să-i jignesc. Ci, sunt convins că trag aurolac pe nas. E singura explicație pentru articolele publicate acolo. Cealaltă variantă ar fi să îi creadă pe oameni mai mult decât proști. Să-i reducă la nivelul de amibă sau euglena verde. Și, eu nu cred asta. Doar “jurnaliștii” noștri sunt tineri educați, de dreapta!

Multe dintre articolele în care ne prezintă diverse persoane ce au făcut bani sunt suprarealiste. Și, eu cred că de la aurolac. Foarte mulți dintre eroii descriși de “jurnaliștii” de la Business Magazin: – au început de la o pasiune – au investit câteva sute de euro, eventual împrumutați – n-au avut pile – au terminat primul an cu cifre de afaceri cuprinse între sute de mii și milioane de euro.
Oare de unde își iau aurolacul?
Miorița știe!

(publicat pe Facebook în 13.07.2014)

Advertisements

Comentează aici

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s