Câte cărți a citit Dan Șucu și de ce Ziarul Financiar miroase urât!

Ziarul Financiar ne oferă un articol din categoria ” how to do it in ten steps” care se intitulează “Cum poti să-ţi asiguri profituri şi să câştigi segmente de clienţi pe termen scurt? Intră pe pieţe unde poţi deţine monopolul”.

În cadrul textului avem următoarea vorba de duh, ce se vrea un fel de scremătură de know-how amestecat cu înțelepciune: „Intraţi pe pieţe în care puteţi avea monopolul. Esenţa antreprenoriatului este să găseşti o zonă pe care să fii monopolist cât mai mult timp”, spune antreprenorul Dan Şucu, fondatorul Mobexpert, companie pornită de la zero şi cu afaceri astăzi de 120 de milioane de euro din producţia şi comecializarea mobilei.”

Înțelegem, inclusiv datorită autorității tranferate de ZF asupra acestui mesaj, că esența antreprenoriatului nu e dată de un cumul de factori precum viziunea, strategia, utilizarea inteligentă a resurselor, selecția personalului etc, ci de obținerea și menținerea monopolului.

Întrebarea nu e dacă Dan Șucu are idee ce înseamnă un monopol, cum se ajunge acolo, cum rămâi “monopolist”, ci dacă Ziarul Financiar are habar ce înseamnă pentru Ziarul Financiar, pe termen lung, strategia de cross-promotion cu tabloidele sau generalistele din trust sau de creștere a ponderii acestui gen de articole.

Până îmi găsesc și eu o zonă unde să dețin monopolul vă zic doar atât:

Miorița știe!

P.S. Cică Dan Șucu a început de la 0. Oare o vrea să mă adopte? Îl admir enorm.

(publicat pe Facebook în 12.07.2014)

Advertisements

Comentează aici

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s