Follow-up sau let it go?

În lipsă de subiecte, dar nu numai, un jurnalist are la îndemână o variantă foarte simplă și extrem de productivă. Follow-up-ul. Cu toate acestea, foarte puțini spre deloc o mai folosesc în ziua de azi. De ce? Habar nu am. Probabil din cauza unui coctail ucigător de incompetență și prostie.

Ritmul impus de televiziuni, care dictează atât agenda mass-media cât și pe cea publică, a dus la o demență generalizată în care informația este mestecată pe loc, fără prea multă documentare și apoi aruncată la gunoi cât mai repede pentru a face loc următoarei informații. Tratată, bineînțeles, la fel.

Cele mai multe dintre știri nu au o finalitate. Problemele dezbătute rămân la nivel de constatare și cam atât. Vinovații nu sunt dovediți iar problema rămâne în continuare pe metereze.

Un follow-up făcut cum trebuie îți oferă posibilitatea de a veni cu un nou unghi de abordare, cu identificarea vinovaților, oferirea de soluții, pe scurt, cu tratarea subiectului până la epuizare. Nu mai zic de impactul pe care îl poți avea, ca jurnalist, când readuci în discuție și în atenția publicului un subiect “rezolvat”. Chiar dacă ești un jurnalist plătit și tot ar trebui să înțelegi valoarea unui follow-up îndreptat împotriva dușmanului.

P.S. Ce face domnul colonolel de multe ori nu e follow-up. Este reluare de informații vechi pur și simplu Fară plus valoare. Dacă țipi și te încrunți dai unora impresia că tocmai ai descoperit ceva. Atât

Facem și noi un follow-up mic, de sezon?

Miorița știe!

Advertisements

Comentează aici

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s