Reportajul, victima inocentă a incompetenței

Capacitatea redusă de înțelegere, lipsa de viziune și de cunoaștere profundă a relației mass-media-public, de către cei care dau linia editorială, adică a așa zișilor făcători de ziare, au făcut ca o specie jurnalistică de impact să fie aruncată la gunoi. Iar oamenii, puțini la număr, care sunt capabili să livreze texte ce merită titulatura de “reportaj”, să fie eliminați din sistem ca niște produse cu defect. Inutile și lipsite de valoare.

O decizie de management mai proastă ca aceasta rar mi-a fost dat să văd.

Este absolut incredibil faptul că “făcătorii” de ziare, care și-au asigurat salarii de zeci de mii de euro de la patronii hulpavi de putere și notorietate, nu s-au luptat să mențină reportajul pe frontul de luptă al presei.

E tulburător să vezi oameni care sunt șefi în presă și nu înțeleg că poveștile vor vinde întotdeauna. Dovada mediocrității acestora rezidă inclusiv în faptul că ei nu înțeleg că reportajul crează o legătură psiho-afectivă între public și instituția media care, pe termen lung, contează mai mult decât toate colecțiile de cărți vândute odată cu ziarul.

Oare o să scape vreodată presa de Halperți, Ionești, Ciocăzani, Cornățeni, Turturici et Co? Oare patroni ca Mărgărit (Hotnews) “vor risca” 15-17.000 euro pe an pentru un om de reportaj?

Miorița știe!

(publicat pe Facebook în 29.07.2014)

 

Advertisements

Comentează aici

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s